Telefon Tamiri ve Teknik Servis Samsung Teknik Servis, iPhone Teknik Servis,Lg Teknik Servis,General Mobile Teknik Servis,Htc Teknik Servis,icloud kırma,google hesabı kırma Fiyat ve Bilgi İçin: +905424999344 Mobil Teknoloji Market

Android Hakkında Özet Bilgi


Akıllı telefonlar genel olarak platform bakımında ikiye ayrılırlar :Android ve iOS. Konu başlığında belirtildiği üzere biz bu yazımıda Android'i basit ve temel hatları ile ele alacağız. Android'ten bahsetmeden önce bilgisayarlarda kullanılan işletim sistemleri hakkında kısaca bilgi vermemiz gerekecek.
Bilgisayarları bilgisayar yapan işletim sistemidir. İşletim sistemi bilgisayar ekranında gördüğümüz, tıkladığımız, kullandığımız, izlediğimiz her şeyin bütünü ve daha fazlasıdır. Ülkemizde en çok kullanılan işletim sistemi windows işletim sistemidir. Windows'un yanı sıra mac ve linux işletim sistemleri de bulunmaktadır.
Linux işletim sistemi: Kar amacı gütmeyen, kaynak kodları herkese açık olan işletim sistemidir. Windows kadar yaygın değildir. Kullanımı ve mantığı ise windows'a göre oldukça farklıdır. Linux'u günümüzde daha da önemli kılan ise akıllı telefonlarda kullanılan Android'in temelidir.
Akıllı telefonları cebimize sığdırılmış minyatür bilgisayarlar olarak düşünebiliriz. Bu telefonlarda gördüğümüz, kullandığımız her şey işletim sistemi ve yüklediğimiz programlardır.


Android Nedir? Google ve Open Handset Alliance tarafından mobil cihazlar için geliştirilen açık kaynak kodlu bir işletim sistemidir. Android'in kodları herkese açıktır. İsteyen herkes kodları indirip geliştirebilir. Kodların sadece çok az bir kısmı google tarafından gizli tutulmaktadır.
Telefonumuza yüklemek istediğimiz uygulamaların (programların uzantısı .apk) hemen hemen hepsini Google Play Store'den indirebiliriz. Hali hazırda Google Play Store'de milyonu aşkın
uygulama bulunmaktadır. Google, Play Store'de yer alan uygulamalar üzerinden reklamlar yayınlayarak para kazanmaktadır.
Android uygulamaları Java ile yazılmaktadır. Farklı yazılım dilleri de kullanarak uygulama yazılabilir. Fakat bu konuda önde gelen dil Java'dır.
Hangi Marka Telefonlarda Andoid Kullanılmaktadır? Piyasada bulunan hemen hemen tüm marka ve telefonlar için Android diyebiliriz. Sadece iPhone ve Blackberry marka telefonlar kendi işletim sistemlerini kullanmaktadır. Blackberry son çıkardığı telefonlarında kendi işletim sisteminin yanı sıra Android'e de yer vermiştir.
Nokia ilk başlarda ürettiği telefonlarda windows işletim sistemini kullanmıştır. Fakat windows mobil cihazlarda pazarı çoktan rakiplerine kaptırdığından hüsrana uğradı. Nokia en son çıkardığı modelinde Android işletim sistemine geçmiştir. Samsung, Sony, LG, HTC, Vestel, Asus, Casper, ZTE gibi telefonların hepsi Android tabanlıdır.

 Android hakkında daha detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.
First


EmoticonEmoticon