Telefon Tamiri ve Teknik Servis Samsung Teknik Servis, iPhone Teknik Servis,Lg Teknik Servis,General Mobile Teknik Servis,Htc Teknik Servis,icloud kırma,google hesabı kırma Fiyat ve Bilgi İçin: +905424999344 Mobil Teknoloji Market

Recovery ve Custom Recovery Nedir?


 Android cihazlar da tıpkı klasik masaüstü bilgisyarlar gibi donanım ve yazılım olmak üzere iki temel bileşenden meydana gelir. Biz bu yazımızda yazılım boyutuna değineceğiz.
Android işletim sistemine sahip cihazlar yazılımsal olarak bir kaç parçadan oluşurlar. Bootloader, radio,recovery, system'i en gerekli bileşenler arasında sayabiliriz.

Recovery: Basit bir anlatımla android'den ayrı çalışsan mini bir işletim sistemidir. Her ne kadar mini bir işletim sistemi olsa da işlevi bakımından kritik bir öneme sahiptir. Örneğin sisteme müdahale etmemiz gerektiğinde ya da sistem çöktüğünde sistemi yeniden kurmak için recovery moda ihtiyaç duyabiliriz. Anlayacağınız üzere sistem canlı iken Android üzerinde çok kritik değişimler yapamıyoruz. Örneğin root atmak, kernel yazmak, güncelleme yapmak, sistemi formatlamak gibi işlemler için recovery moda ihtiyaç duyarız. Akıllı telefonları recovery mode yüklü olarak alırız. Fakat ileri düzey kullanıcı işlemleri için ön yüklü recovery yeterli olmaz bu yüzden TWRP, CWM gibi custom recovery'ler geliştirilmiştir.
Bu recovery'leri kullanarak modem,kernel, root vb. Dosyaları yükleyerek android cihazımıza farklı özellikler kazandırabiliriz.
Ayrıca sistem yedeği alabilir ve geri yükleme yapabiliriz.
Default recovery'e göre daha gelişmiş sıfırlama, format seçenekleri mevcuttur.
Custom kurmamıza olanak sağlar.

Özetle günün birinde Android kullanıcısı olmanın avantajlarını yaşamak için sınırları aşmaya karar verdiğinizde ilk adımınız custom recovery yüklemek ya da root haklarını elde etmek olacaktır.



1 yorum:

t70 e yazılım indirdim ama rar şifresi ne yazmadınız yada ben bulamadım yardımcı olurmusunuz


EmoticonEmoticon